emelietaqvist

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Life

Av Emelie - 12 augusti 2015 14:55

Hm, världens piss dag igår.
Även alla bloggare kan ha en dålig dag även om man oftast inte skriver om det. Eftersom bloggen ska vara en glad och positiv plats, men lovar vi har också dåliga dagar även om vi inte alltid skriver om det;)

Dagen började med att jag och Hanna skulle klippa Willes klor. Var ett tag sen Jag skrev om honom men ni som följt bloggen länge vet att han är min kanin.
Vi var på sista klon, alltså ALLTID då något händer typ. Då sprattlar han till och eftersom Hanna precis skulle klippa höll hon ju saxen på klon. Ni som fattar fattar, Jag suger på att förklara.
Då fin hon med sig hela klon så den liksom bröts av. Bara själva pulpan fanns kvar.
Usch det var inte roligt!
Han började blöda rätt mycket och vi ringde veterinären och hörde vad vi skulle göra.

Ni som varit med om liknande vet att pulpan är jättekänslig och så fort han stöter i den i något börjar det blöda.
Och så kan det även bli så att en ny klo aldrig kommer fram:/
Usch tycker så synd om honom stackarn.
Det var så dagen började.

Sen hade vi någon el-gubbe hemma, så i köket kunde vi inte vara.
Det var iaf lite positivt för vi åkte in till stan och köpte subway till lunch.

Men ja senare fick jag ett sms av Alva att Kralia hade tappat sin sko.
Ni fattar inte hur jobbigt det var att höra haha.
Jag hade tänkt att rida världens pass, liksom verkligen jobba igenom henne i traven och sen jobba mycket med galoppen.
Jättekul och få en sånt besked när hon även "vilat" eller tagit det väldigt lugnt de senaste dagarna.
Sven min hovslagare kunde komma tidigast på torsdag, 8.30
Det som var skönt va att hon var inte jätte öm. Så det blev ett lugnt ridpass inne i ridhuset.
Mycket jobba i skritt. Skänkelvikning som hon börjar bli väldigt bra på, i skritten än så länge.
+ lite försiktig trav.

Det blir nog ett relativt likadant pass idag.
Så man inte får en tickande bomb imorgon;)
Nejdå hon brukar inte få sån energi men hon har mycket spring i benen och vill mycket.

Har köpt ett Novabett som jag ska testa idag på henne. Ska bli kul!
Just nu rider jag henne på ett baucher bett.
Det har effekten att ligga still i munnen och det känns som hon trivs bra med det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 19 december 2015 00:37


Hej fina läsare! Nu har jag bestämt mig. Jag har bestämt mig att jag inte ska sluta blogga utan jag ska bara byta portal. Så hörre ni, gå in på emelietaqvist.spotlife.se Där får ni fortsätta läsa om min och kralias utveckling och mina ta...

Av Emelie - 28 oktober 2015 20:58

Haft denna fina tjejen i 4 månader idag. Så otroligt bra & jag är verkligen såså nöjd. Fina fina tjejen...

Av Emelie - 26 oktober 2015 15:00

(Världens finaste vinkel)

Av Emelie - 3 oktober 2015 22:41

idag nollade vi i 90 vilket kändes grymt. Framhoppningen till 1m- det kändes som hon inte riktigt var med mig och flöt ut väldigt mycket. Så Jag fick ändra mina planer lite inför omhoppningen, längre vägar. Men väl inte på banan så kan man fråga...

Av Emelie - 1 oktober 2015 19:40

Hello guys Imorgon har jag sovmorgon till 10.00, sug på den ni. Har verkligen aldrig sovmorgon, börjar alltid 8.00 så gissa lyckan Ännu yttligare en grej, Är super glad för jag och Kralia ska tävla igen på lördag...

Presentation


hej finisar.

Jag är en tjej som lever i vardagen med hästar, kompisar, bakverk och såklart min kanin och familj.

Jag hyr häst från sjöstjärnan då jag tävlar och tränar och ska försöka ge er tips så mycket som möjligt.

Vill ni veta mer så kan ni

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards