emelietaqvist

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2015

Kralia

Av Emelie - 9 augusti 2015 23:17

Heej på er.
Va nyss inne på internet och började söka på lite tävlingsoutfit( hehe, såå sugen på att börja komma ut och tävla)
Då det slutade med att jag kom in på en blogg.
En tjej som bloggade om hennes hästar och vardagen.
Efter ett stunds läsande märkte jag hur sugen jag blev på att blogga, sugen på att låta fingrarna rulla.

Så först och främst tänkte jag skriva att jag är super glad för hur många privata meddelanden jag fick av er att ni blev glada för min skull att jag hittat hittat Kralia och att hon såg ut som en trevlig häst.
Visst har ni rätt!!
Jag kan säga att våran utveckling efter bara 1 månad är otrolig.

Det började med att hon hade vilat 3 dagar innan vi hämtade hem henne- vilket fick följden en väldigt pigg häst.
Där av blev det att jag inte red.
Jo jag red men man kan säga så som inte på rätt sätt.
Jag hade ju fortfarande kvar erk i min ridning, erk som var en väldigt stark häst som jag fick säga åt och att det var jag som bestämde.
Riktigt så fungerade det inte på Kralia.

Vi tog dit en riktigt duktig b-tränare i dressyr.
Kicki kallas hon, är så nöjd nu efter att jag tog hjälp av henne i början och så snabbt!
Annars hade jag suttit kvar där med samma problem än.
Nu har lag lärt mig hantera Kralia och rida henne på korrekt sätt.
Visst kunde jag rida innan, men shit vilken häst hon är! Jag har verkligen lärt mig hur myyycket jag hade/har kvar i ridningen, hur mycket mer det finns att lära sig.
Den här utmaningen kommer bli SÅ roligt!

Jag lägger upp Kralias schema efter hur jag känner att träningen gick- inte så att jag lixom planerar upp hela veckan.
Igår så var hon såå fin, verkligen vilade på steget som vi kämpar med mest.
Lyssnade otroligt bra och hade sån energi till att jobba. Ingen av oss ville avsluta passet;)
Så idag skrittade vi ut, långa tyglar och bara njöt.

Jag är så "hopplöst lycklig" att jag faktiskt valde henne och att mina föräldrar till sist gav sig och insåg att de verkligen ville stötta mig i min sport.

Jag har så många mål med Kralia, jag är så taggad för våran period tillsammans.
Inte någon 9-månaders period som det var med sjöishästarna.
Nej nu är hon min, flera månader och års jobb väntar.
Innan detta året är slut är nog målet att vi ska hoppat en 90cm + 1m bana.
Tror målet ska vara riktat till pay and jumps eller lokal tävling men men, vi har ju inte haft någon riktig hoppträning än så svårt att sätta det målet riktigt än.
Men tro mig- om några år kommer ni se oss på Falsterbo.
Det lovar jag och hoppas/vet att löftet någon gång kommer att förverkligas.

 
 
Ingen bild

Agnes

10 augusti 2015 20:01

Åh vad roligt att ni har fått hjälp och att det går så bra med henne! Det glädjer mg att läsa det! :) Fina bilder också!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 19 december 2015 00:37


Hej fina läsare! Nu har jag bestämt mig. Jag har bestämt mig att jag inte ska sluta blogga utan jag ska bara byta portal. Så hörre ni, gå in på emelietaqvist.spotlife.se Där får ni fortsätta läsa om min och kralias utveckling och mina ta...

Av Emelie - 28 oktober 2015 20:58

Haft denna fina tjejen i 4 månader idag. Så otroligt bra & jag är verkligen såså nöjd. Fina fina tjejen...

Av Emelie - 26 oktober 2015 15:00

(Världens finaste vinkel)

Av Emelie - 3 oktober 2015 22:41

idag nollade vi i 90 vilket kändes grymt. Framhoppningen till 1m- det kändes som hon inte riktigt var med mig och flöt ut väldigt mycket. Så Jag fick ändra mina planer lite inför omhoppningen, längre vägar. Men väl inte på banan så kan man fråga...

Av Emelie - 1 oktober 2015 19:40

Hello guys Imorgon har jag sovmorgon till 10.00, sug på den ni. Har verkligen aldrig sovmorgon, börjar alltid 8.00 så gissa lyckan Ännu yttligare en grej, Är super glad för jag och Kralia ska tävla igen på lördag...

Presentation


hej finisar.

Jag är en tjej som lever i vardagen med hästar, kompisar, bakverk och såklart min kanin och familj.

Jag hyr häst från sjöstjärnan då jag tävlar och tränar och ska försöka ge er tips så mycket som möjligt.

Vill ni veta mer så kan ni

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards